آموزش شنا از مبتدی تا قهرمانی ویژه بزرگسالان | سلامتی با شنا

آموزش کامل شنا از ابتدا تا انتها توسط مربیان رسمی و مجرب فدراسیون شنا

آموزش شنا از مبتدی تا قهرمانی ویژه بزرگسالان | سلامتی با شنا

آموزش کامل شنا از ابتدا تا انتها توسط مربیان رسمی و مجرب فدراسیون شنا

اگر قصد دارید شنا را به صورت کامل فرا بگیرید و به شنای کرال پشت ، سینه و غورباقه مسلط شوید با ما همراه باشید .

بایگانی
آخرین مطالب

آموزش شنا کرال پشت - بخش دوم

شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸ ب.ظ

آموزش شنای کرال پشت - جلسه دوم


- آموزش سر خوردن کرال پشت روی آب

مرحله دوم آموزش کرال پشت مربوط به سر خوردن روی آب است . برای سر کرال پشت باید ابتدا دست های خود را به دیواره استخر بگیرید و سپس با نوک پنجه پاهای خود دیواره استخر را لمس نمایید . سپس به آرامی سر خود را روی آب قرار داده بدن خویش را کمی به سمت عقب متمایل نمایید حالت دست های خود را آرام آرام از دیواری استخرها کرده و با پاهای خود اصطلاحاً هل دهید . در طول اجرای این حرکت نباید سر خود را تکان داده و به سمت بالا و یا پایین متمایل نمایید چرا که به زیر آب رفته و روی صورت شما را آب فرا خواهد گرفت . این حرکت را چندین بار انجام دهید ساعت تمام انقباضات بدن شما از بین رفته آرام آرام بدن شما با خوابیدن و سر خوردن روی آب خو بگیرد . پس از آن که به خوبی توانست اید روی آب سر بخورید و مشکلی از قبیل رفتن به زیر آب و یا عدم حرکت روی آب نداشتید به سراغ حرکت بعدی بروید . 


- آموزش پا زدن شنا کرال پشت

حرکت بعدی حرکت پا زدن است. در هنگام شنا کردن ابتدا از پایین به بالای اگر بخواهیم بررسی نماییم روی پاها باید کشیده و به سمت پایین باشد . زانوها را منقبض و سفت نمی گیریم اما هم نمی کنیم و حرکت پا کاملاً از لجن می باشد .

حال به آرامی لبه دیوار نشسته و پاهای خود را درون آب قرار دهید و دست های خود را در پشت کمر روی زمین به عنوان تکیه گاه قرار دهید . به آرامی شروع به پا زدن نمایید و با روی پای خود به اصطلاح به زیر آب زده مانند هنگامی که می خواهید توپی را شوت کنید . کاملا دقت نمایید که روی پاهای شما به سمت بالا نیاید به این حالت پا می گویند چرا که در صورتی که شما به یک کلنگ بزنید هیچ نیرویی به آن وارد نکرده و به سمت جلو حرکت نخواهید کرد .

پس از آنکه بیش از ۱۵ دقیقه پایه متوالی و آرام زدید به سراغ حرکت بعدی بروید . در این حرکت با سه شماره پا میزنیم ، شماره یک پای آرام ، شماره دو پایه متوسط ، شماره سه پایه سرعتی و با تمام توان . این حرکت را حداقل در ۱۰ ست تکرار نمایید . پس از آنچه برای سه شما را به خوبی فرا گرفته و بدون خم شدن و بالا آمدن روی آب انجام دادید به سراغ حرکت بعدی بروید .

حرکت بعدی همانند دو حرکت بالا اجرا می شود اما به صورت خوابیده . لب دیواری استخر به گونه ای که پاهای شما درون آب است بخوابید حال به آرامی شروع به باز شدن نمایید و پس از آن که حداقل ۱۵ دقیقه پایه متوالی و آرام زدید و پا زدن را به خوبی فرا گرفتید حال به سراغ با زدن سه شماره به صورت خوابیده بروید .

این حرکت را بسیار زیاد تمرین نمایید تا آنچه عضلات پاهای شما به خوبی به این حرکت عادت کرده و آن را به خوبی اجرا نمایند . تا زدن در همه شنا ها بسیار مهم بوده و حداقل ۷۰ درصد پیشروی از طریق پاها خواهد بود .


- اجرای شنای کرال پشت

هنگامی که به خوبی به پا زدن عادت نموده و احساس نمودید که دیگر با پا زدن فشاری شما نمی آید ، وارد آب شده به آرامی روی آب سر بخورید. هنگامی که روی آب سر خوردید ، شروع به پا زدن آرام نماید و دستهای خود را حرکت کوچکی بدهید تا بالاتنه شما انقباض ندهد . با این کار به آرامی روی آب حرکت نموده و اولین تجربه خود از شناوری و روی سطح آب را که بسیار لذت بخش خواهد بود را به دست خواهید آورد .

این حرکت را که شنای کرال پشت بدون دست خواهد بود را به تعداد فراوان در عرض استخر تمرین نمایید تا به خوبی بدن شما به این حالت عادت کرده و به صورت کامل بتوانید آن را اجرا نمایید خسته نشوید و فقط و فقط تمرین نمایید . از دو یا سه جلسه تمرین حرکت به سراغ آموزش دست کرال پشت خواهیم رفت ؛ پس با ما همراه باشید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۰۸
لیندا کیان والا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی